EN

U10 40m x 30m
U12 56m x 45m

  U10 U12
Morning Format 4 groups of 4 teams 4 groups of 4 teams
Morning Playing Time 3 games of 11 minutes each 3 games of 12 minutes each
Points Win: 4 points
Tie: 2 points
Loss: 0 point
Bonus 3+ tries: 1 point
Bonus loss within 1 try: 1 point
Win: 4 points
Tie: 2 points
Loss: 0 point
Bonus 3+ tries: 1 point
Bonus loss within 1 try: 1 point
Qualification
for 2nd round
Top 2 teams of each group go to 1/4 finals
Other teams play for 9th to 16th place
Top 2 teams of each group go to 1/4 finals
Other teams play for 9th to 16th place
Morning Tie breakers Number of points
Try difference (tries scored – tries conceded)
Number of tries scored
Travelling distance (advantage to the furthest team)
Number of points
Try difference (tries scored – tries conceded)
Number of tries scored
Travelling distance (advantage to the furthest team)
Afternoon games Cup format with ranking games i.e. 3 games per team Cup format with ranking games i.e. 3 games per team
Afternoon playing time Games of 12 minutes Games of 14 minutes
Afternoon Tie Breaker In case the score is tied at the end of game time, the team ranked highest in the morning (highest number of points, then best try difference, then greatest number of tries, then greatest distance travelled) is declared the winner
except for the final where there will be a one-minute overtime with golden try.
In case the score is tied at the end of game time, the team ranked highest in the morning (highest number of points, then best try difference, then greatest number of tries, then greatest distance travelled) is declared the winner
except for the final where there will be a two-minute overtime with golden try.
Number of players  7 vs. 7 10 vs. 10
Substitutions Unlimited rolling substutitions Unlimited rolling substutitions
Kick off and restart Drop kick, opponents 5 meters away (ball must travel 5 meters) Drop kick, opponents 5 meters away (ball must travel 5 meters)
Tackling At or below the waistline At or below the waistline
Hand off Not allowed Allowed below the shoulder line
Charge by Ball carrier Ball carrier is not allowed to charge an opponent that stands still Ball carrier is not allowed to charge an opponent that stands still
Scrum Uncontested 3 vs. 3 Uncontested 5 vs. 5
Lineout 2 jumpers (no lifting) 3 jumpers (no lifting)
Penalties / free kick Tap and Pass, opponents 5 meters away (ball must be passed before any contact is made with an opponent) Tap and Pass, opponents 5 meters away (ball must be passed before any contact is made with an opponent)
Kicks in open play Allowed Allowed 
Foul play 2-minute sin bin with substitution  2-minute sin bin with substitution 
Other As deemed appropriate by the organizer As deemed appropriate by the organizer

FR

U10 40m x 30m
U12 56m x 45m

  U10 U12
Format le matin 4 groupes de 4 équipes 4 groupes de 4 équipes
Temps de jeu le matin 3 matchs de 11 minutes chacun 3 matchs de 12 minutes chacun
Points Gagné: 4 points
Egalité: 2 points
Perdu: 0 point
Bonus 3+ essais: 1 point
Bonus perdu d’un essai d’écart: 1 point
Gagné: 4 points
Egalité: 2 points
Perdu: 0 point
Bonus 3+ essais: 1 point
Bonus perdu d’un essai d’écart: 1 point
Qualification
pour le 2ème tour
Les deux premières équipes de chaque groupe vont en quart de finale
Les autre équipes jouent pour les places de 9 à 16
Les deux premières équipes de chaque groupe vont en quart de finale
Les autre équipes jouent pour les places de 9 à 16
En cas d’égalité de points les équipes seront départagées selon: Le nombre de points
La différence d’essais (essais marqués – essais concédés)
Le nombre d’essai marqués
La distance de déplacement (avantage à l’équipe qui vient de plus loin)
Le nombre de points
La différence d’essais (essais marqués – essais concédés)
Le nombre d’essai marqués
La distance de déplacement (avantage à l’équipe qui vient de plus loin)
Matchs de l’après-midi Format de coupe avec matchs de classement soit 3 matchs par équipe Format de coupe avec matchs de classement soit 3 matchs par équipe
Temps de Jeu l’après-midi Matchs de 12 minutes Matchs de 14 minutes
En cas d’égalité dans les matchs de l’après-midi L’équipe la mieux classée le matin (plus grand nombre de points, meilleure difference d’essais, plus grand nombre d’essais, plus gande distance de déplacement) est déclarée vainqueur
sauf pour la finale où il y aurait une prolongation de 1 minute avec “essai en or”
L’équipe la mieux classée le matin (plus grand nombre de points, meilleure difference d’essais, plus grand nombre d’essais, plus gande distance de déplacement) est déclarée vainqueur
sauf pour la finale où il y aurait une prolongation de 2 minutes avec “essai en or”
Nombre de joueurs 7 vs. 7 10 vs. 10
Changements Changement par roulement sans limitation Changement par roulement sans limitation
Coup d’envoi et renvois Drop, adversaires à 5 metres (la balle doit faire 5 metres) Drop, adversaires à 5 metres (la balle doit faire 5 metres)
Plaquage Au niveau de la ceinture ou en dessous Au niveau de la ceinture ou en dessous
Raffut Non autorisé Autorisé sous la ligne des épaules
Charge du porteur de balle Le porteur de balle n’a pas le droit de charger un adversaire immobile Le porteur de balle n’a pas le droit de charger un adversaire immobile
Mélées Non contestées 3 vs. 3 Non contestées 5 vs. 5
Touches 2 sauteurs (pas de lift) 3 sauteurs (pas de lift)
Pénalités / coups francs Tap and Pass, adversaires à 5 metres  (la balle doit être passée avant contact avec un adversaire) Tap and Pass, adversaires à 5 metres  (la balle doit être passée avant contact avec un adversaire)
Jeu au pied Autorisé Autorisé
Jeu déloyal Exclusion de 2 minutes avec remplacement Exclusion de 2 minutes avec remplacement
Autre Comme décidé par l’organisateur Comme décidé par l’organisateur